|TRAVEL| Sailing Diary

Boli ste už niekedy na dovolenke na lodi? Nie? Potom si to naozaj neviete predstaviť. Ja sama som mala úplne iné predstavy. Samozrejme záleži od mnohých faktorov, avšak jedno je isté, dovolenka na lodi prináša úplne iný zážitok, ktorý rozhodne stojí za to. Ako inak som si na loď zbalila množstvo zbytočností, ktoré som za celý svoj pobyt nevytiahla z kajuty. Mojimi dovolenkovými essentials však okrem opaľovacieho krému a plaviek boli moje letné šlapky z e-shopu rouzit, ktoré som nosila takmer neustále. O hŕbe oblečenia, ktoré som si so sebou vzala, ani hovoriť nemusím. Ako môžete vidieť na fotkách, plavkové outfity to vyhrávali. Avšak v prvý deň sa mi predsa podarilo vyvetrať krásnu, slnečnicovú sukňu, ktorá je tiež z rouzit. Musela som to využiť, keď už som ju so sebou ťahala cez pól Európy.

S kódikom natalya10 získaš 10% zľavu na celý nákup na rouzit.sk
Na instagrame nájdeš množstvo stories z tejto dovolenky v highlighte SAILING

DAY 1
My sme sa naloďovali v mestečku Pirovač, ktoré malo naozaj krásne historické centrum. Po príchode nasleduje niekoľko formalít s prevzatím lode, ktoré vás vcelku zdržia. Preto väčšina ľudí vyráža až na druhý deň ráno, nakoľko sa zväčša lode odovzdávajú prenajimáteľom okolo 17.hodiny.

DAY 2
Naše prvé námorné míle viedli na ostrov Žirje na ktorý sme sa dopravili niekedy podvečer. Počas dňa sme mali jednu zastávku uprostred mora na kúpanie sa. Tiež sme sa zoznamovali s loďou a veľa plachtili. Pre mnohých z nás to bol úplne nový rozmer zážitku a tak sme boli naozaj natešení. Deň sme teda zakončili posedením na lodi. Kotvili sme na bójke pri ostatných lodiach, čo dodávalo celému večeru ešte lepšiu atmosféru.

DAY 3
Na druhý deň nás čakala opäť ďalšia trasa a to do mestečka Primošten. Počas tejto dlhej plavby sa nám podarilo vidieť delfíny na takmer otvorenom mori. Plavili sme sa približne 7 hodín až kým sme neprišli do cieľa. Nasledovalo kúpanie, refresh a my sme sa vybrali do mesta na prechádzku a na večeru. Tento krát sme kotvili na kotve, avšak celkom ďaleko od brehu, to znamenalo, že na breh sme sa museli dostať nafukovacím člnom s motorom, ktorý však občas trošku sfúkol a prepustil vodu. Naspäť sa preto časť z nás rozhodla prejsť kus pešo naproti lodi tak, aby sme na motorovom člne absolvovali čo najmenšiu vzdialenosť. Všade bola tma a my sme si to namierili k nášmu bodu popod staré, opustené budovy. No, nebolo to nič príjemné, najmä keď sme odvšadial počuli čudesné zvuky. Úspešne sme sa však dopravili na loď, nikoho neuniesli a nikto sa neutopil.

DAY 4
Tretie ráno sme sa zobudili do horúceho dňa v spomínanom Primoštene. Toto mesto malo niečo do seba a mať viac času rozhodne by som ho preskúmala viac. My sme čas využili na prechádzku, čo-to sme pofotili a čakala nás dlhá cesta na ostrov Biševo. Najprv sme si mysleli, že ide o vcelku opustený ostrov, nakoľko vyzeralo, že na nom nič nie je, avšak nachádzalo sa tam zopár obytných domov a jedna reštaurácia. Cieľom bola modrá lagúna, ktorú sme chceli ráno preskúmať na motorovom člne. Aj o tej sme si mysleli, že je nedotknutá, avšak ráno sme zistili, že ide o ďalšiu z turistických pascí, kde masovo prevážajú turistov.

DAY 5
Štvrtý ráno sme sa teda zobudili do sklamania, že žiadnu modrú lagúnu neuvidíme, presunuli sme sa preto na vedľajší ostrov Komiža, kde som si dala skvelé raňajky, pohladkala krásneho psíka a užila si opäť trošku mesta. Nasledovala plavba do nádhernej zátoky niekde na ostrove Vis, kde sme si vychutnali obed s nádherným výhľadom. Bol tu tiež bývalý, vojenský úkryt pre ponorky, ktorý síce naháňal hrôzu a boli v ňom netopiere, ale išlo o naozaj zaujímavú atrakciu. Opäť sme plachtili pomedzi neznáme ostrovy až sme sa dostali do zátoky pri ostrove Hvar, ktorá bola asi jednou z najkrajších. Zvolili sme jednu z dvoch reštaurácií a musím povedať, že bola naozaj krásna, ihneď sme vedeli, že na druhý deň si chceme privstať a niečo odfotiť.

DAY 6
Rozospaté sme sa piaté ráno vybrali na pevninu, aby sme odfotili nejaké fotky, tie fotky tak aj vyzerajú, nakoľko ja som mala naozaj ešte zalepené oči. Nasledovala dlhá cesta do Rogoznice so zastávkou na ostrove Šolta, kde sme sa potápali k vraku lode. Ja som mala z toho vraku veľmi zmiešané pocity, nakoľko mi prišiel vcelku strašidelný, ale videla som ho. Cieľ splnený. Do Rogoznice sme prišli za tmy, zažili sme nádherný západ slnka za obzorom, najedli sa v najlepšej reštaurácií v akej sme mohli a dala som si takú skvelú sprchu v prístave po akej som túžila od začiatku dovolenky.

DAY 7
Čakala nás posledná plavba do Pirovacu. Čas sme využili na dotankovanie lode, kúpanie sa a posledné doplachtenie do cieľa.

Ak by som to mala zhrnúť, išlo naozaj o úplne inú dovolenku na akú som bola doteraz zvyknutá. Do budúcna by som sa určite radšej viac kúpala a spoznávala okolité mestá, avšak nakoľko sme celkom dosť plachtili, videli sme veci, ktoré by sme možno za bežných okolností nevideli. Z lode som si teda odniesla množstvo spomienok na západy slnka, vtipné príhody, pozorovanie hviezd z paluby, či jazdy na motorovom člne. Rozhodne to každému odporúčam.